Tuesday, October 6, 2009

***PILIHANRAYA KAMPUS***

Pilihanraya Kampus UUM akan dilangsungkan pada 12 haribulan Oktober (Isnin) yang akan datang. Tempoh berkempen pula hanyalah selepas penamaan calon iaitu pada 8 Oktober (Khamis) sehinggalah 12 tengah malam 11 Oktober dan seperti 'biasa', kebanyakan mahasiswa UUM masih tidak tahu bahawa pilihanraya kampus akan berlangsung tidak lama lagi.

Daripada maklumat yang uumkini perolehi, Kem Aspirasi masih tercari-cari calon-calon mereka untuk diketengahkan dalam PRK kali ini. Manakala di pihak Pro-Mahasiswa UUM yang julung-julung kalinya bertanding, memberitahu bahawa mereka telah bersedia untuk berdepan dengan pada Aspirasi kali ini dan bakal membuat kejutan.

Sistem e-voting yang diperkenalkan pula telah ditentang hebat oleh Kem Pro-M dengan melancarkan petition online membantah penggunaan sistem tersebut. Bantahan tersebut merupakan pelarasan yang dibuat di pihak Pro-Mahasiswa Nasional. Pihak Aspirasi pula menyambut baik penggunaan e-voting jika perubahan kepada sistem ini akan membawa kebaikan dan menjadikan perlaksanaan PRK lebih efisien dan cepat.-uumkini

TARIKH-TARIKH PENTING:


PENGAMBILAN BORANG PENAMAAN CALON


TARIKH : 4 - 7 OKTOBER 2009 (AHAD - RABU)

TEMPAT : JABATAN HAL EHWAL PELAJAR, UUM

MASA : 9.00 PAGI – 4.00 PETANG



PENAMAAN CALON


TARIKH : 8 OKTOBER 2009 (KHAMIS)

TEMPAT : BILIK MESYUARAT

JABATAN HAL EHWAL PELAJAR

MASA : 9.00 PAGI – 1.00 TENGAH HARI



HARI MENGUNDI


TARIKH : 12 OKTOBER 2009 (ISNIN)

TEMPAT : SEMUA DEWAN PENGINAPAN PELAJAR (BAGI PELAJAR YANG TINGGAL DI LUAR KAMPUS TEMPAT MENGUNDI IALAH DI DEWAN PENGINAPAN MAS)

MASA : 9.00 PAGI – 1.00 TENGAH HARI


http://aspirasi-uum.blogspot.com/
http://promuniutama.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment