Saturday, October 10, 2009

PRK UUM update. Wawancara

Hari ini masuk hari kedua tempoh berkempen kesemua calon yang bertanding. Bagi pihak yang bertanding, masing-masing telah memulakan kempen mereka. Semalam, pihak Aspirasi turun berkempen di kafe DPP Muamalat, bersama-sama dengan dua orang pegawai dari HEP. Wartawan kami yang turun memantau memaklumkan kempen Apirasi di sana tidak begitu mendapat sambutan walaupun dilengkapi dengan kemudahan PA Sistem. Kempen Pro-M di tempat yang sama yang berlangsung lebih awal iaitu pada waktu tengahari juga dilaporkan tidak mendapat sambutan.

Ketua jentera Aspirasi, saudara Abdul Hakim b. Othman Koya memberi komen ketika dihubungi, "PRK kali ini berjalan dengan lancar dan realitinya Aspirasi telah berjaya menguasai 2/3 kerusi walaupun belum bertanding." ujar beliau. Ketika ditanya tentang harapan untuk PRK kali ini, beliau mengatakan "Harapan Aspirasi adalah untuk memenangi 100% kerusi untuk membawa misi menjaga kebajikan mahasiswa." Apabila ditanya mengenai ancaman kewujudan Pro-Mahasiswa pula, beliau menyatakan, "Pro-M tidak sangat nampak menjadi saingan kepada Aspirasi disebabkan hanya berani mengisi 4 kerusi ekoran pergolakan dalaman dialami Pro-M."

Isu manifesto kontrovesi palsu yang berbaur perkauman dan menyentuh sensitiviti agama pula semakin hangat dengan kedua-dua pihak saling tuduh menuduh dan saling membuat laporan polis.

PRK pada kali ini semakin menarik kerana sudah hampir 10 tahun Apirasi tidak ada pencabar yang setanding. Pihak Pro-M telah menjanjikan saingan sengit kepada Aspirasi. uumkini

1 comment:

  1. lor. manifesto palsu ka... ingat betul pnyer. aku da hangat daa

    ReplyDelete